De heup blijft voorlopig een mysterie. Donderdag zat ik bij de radioloog, en die wist niet goed wat hij ervan moest denken. Nee, het was geen slijmbeursontsteking, en ja, de pees bij de gluteus medius (mijn middenbilspier) stond wat dikker, en die spier stabiliseert mijn bekken, dus dat zou wel kunnen ja. Maar dat mocht op zich niet zo’n pijnklachten geven. Artrose ofte een versleten heup zag hij niet, maar er was wel wat verkalking aan de binnenkant van mijn heupkom. Maar opnieuw: niet dit soort pijnklachten. Hij wist het dus eigenlijk niet. Hmpf.
Uiteraard wist mijn huisdokter het daardoor ook niet meer. Er was dus wel iets van ontsteking, maar waar, hoe en waarom? We zijn in samenspraak tot de conclusie gekomen dat ik eerst eens een dag of vijf diclofenac neem, en als het dan niet betert, dat het een afspraak wordt bij de rugspecialist want dat het wellicht van daar komt. Maar of die het gaat weten?
Geen idee. Hmpf.
