Ik schreef het volgende op de website van de school:
De naam van de Oud-Griekse filosoof doet bij de meeste mensen wel een belletje rinkelen. Hij is per slot van rekening ook nu nog steeds een zeer invloedrijk filosoof. Maar wat veel mensen niet weten, is dat hij op een peripatetische manier les gaf. Al rondwandelend dus.
En hoe kunnen we onze leerlingen uit de zesde Latijnse de filosofie van deze Griekse wijsgeer beter laten begrijpen, dan zelf ook al rondwandelend zijn theorieën uit de doeken te doen?
Dat het net die dag eindelijk eens niet regende, was dan ook mooi meegenomen. Om kwart over tien liep dus een handjevol laatstejaars met hun leerkracht richting het park naast de school, terwijl ze om de oren geslagen werden met duale wereldbeelden, Socratisch determinisme, syllogismen, categorieën, doeloorzaken, potentia en actio. De occasionele reiger was er niet helemaal gerust in, dat moeten we toegeven. Maar wij, wij hadden alweer eens kunnen genieten van de prachtige omgeving van de school.