Weight Watchers

Vorige weken had ik het echt lastig. Het ging me totaal niet af. Vorige week op de cursus besloot ik echter me te herpakken, en had ik zelfs een weddenschap gesloten met een paar medecursisten, en vooral dan Julie en coach Marianne: we gingen minstens een halve kilo kwijt zijn. Ik heb me er dan ook echt wel aan gehouden: alles is netjes gewogen en geteld deze week. Ik geef het toe: mijn extra punten waren ook op, en vooral aan snoep en chocolade, maar alles binnen het budget.

Ik stond dan ook te glunderen op de weegschaal: 1.6 kilo eraf! Let wel, dat is op de cursus, ik moet het morgenvroeg nog zien op mijn eigen weegschaal, zonder kleren en onder dezelfde omstandigheden, maar bon. Julie was zelfs twee kilo kwijt! Marianne had nogal een zwaar weekend gehad, en was blijven steken op hetzelfde gewicht, helaas. Ze had echter toch geen tijd om mee te gaan, dus zo erg was het niet. Volgende keer beter dus.

Julie en ik zijn dan hier in Wondelgem in de Beauté Lounge iets gaan drinken. Knappe locatie trouwens, ze kijkt uit op het openluchtzwembad, en de zeteltjes zitten supergemakkelijk. Ik vrees dat ik mijn goeie resultaten wat heb gehypothekeerd met een warme choco, een ice tea en wat nootjes, maar kom, ik heb een heel gezellige avond gehad. Ik heb twee weken om er een kilo af te krijgen, maar eerst wordt het nog een zwaar weekend, met taart en pizza op zondag.

Maar we gaan er toch voor gaan!

6 Antwoorden op “Weight Watchers”

  1. Ik ben 4 juli begonnen en er is ondertussen 6 kilo af. Maar raak lichtjes gefrustreerd: de voorbije twee weken niets meer, terwijl ik mijn perfect aan mijn punten houd, alles afweeg en aan mijn extra punten kom ik niet. Gelukkig is er dan mijn fantastische wederhelft die mij weerhoudt van er een schop in te geven.

  2. Mja, niet opgeven hoor! Bekijk misschien eens aan wat je je punten opdoet? Zit daar veel snoep of zo bij? En eet je genoeg fruit? Want dat zet je spijsvertering aan het werk.

    Het zal wel weer in gang schieten. En die extra punten: gebruik die gerust, maar op een gezonde manier. Je lijf heeft extra’s nodig om te verteren.

  3. Absoluut te weinig fruit :$ Ik probeer zo een punt per keer weg te werken. Nu ben ik bijna door mijn zwakte: te weinig drinken. Maar blijf gaan. Ik heb te veel geniet van sommigen hun reactie 🙂

  4. Ik denk dat je vooral rekening moet houden met fitformules, en in je basispunten geen ‘genotsmiddelen’ gebruiken, maar die houden voor je vrije punten.

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.