Weight Watchers 5

Gisteren trok ik met een bang hart (nu ja) naar de weging van de WW, want door die baaldag, en de stoverij en kaasschotel van vorig weekend, was ik er niet gerust in. Groot was mijn verbazing toen er toch 600 gr. af bleek te zijn, in totaal nu dus 3,8 kilo. Officieus zag ik deze morgen overigens, in mijn nakie, 97,8 staan, bijna vijf kilo lichter dan vier weken geleden. Yay!

Ik blijf dus dapper verder doen. Alleen vind ik de evolutie niet zo fijn: 2 kilo – 1 kilo – 600 gr. Soit, ik had me vooropgesteld blij te zijn met een halve kilo per week, je zal me dus niet horen klagen. En intussen heb ik al mijn vrije Propunten ook opgefret aan ongezonde dingen, dus dat kan best wel kloppen. In het begin bleef ik quasi van die extra punten af.

Die collega die dapper meedoet met mij, was echter nogal ontgoocheld: ze volgt nauwgezet haar punten, maar was amper 200 gr af. Het enige waar we kunnen aan denken als oorzaak, is dat ze haar extra vrije punten opspaart tot het weekend, om dan alles meteen op te gebruiken aan pinten.

Dat was trouwens ook wat onze coach zei: gebruik die punten niet om tonnen chocolade te eten, of alles te verdrinken, maar gebruik ze om eens te gaan eten, of om ze stukje bij beetje op te peuzelen.

Mijn vriendin gaat deze week van haar hart een steen maken, en het op cola light houden op café. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

2 Antwoorden op “Weight Watchers 5”

  1. Vijf kilo in vier weken. Da’s toch veel! Sinds meer dan een maand probeer ik er ook enkele overtollige kilo’s af te krijgen. Niet met het puntensysteem van WW, maar gewoon door gezonder te eten, minder te ‘smoefelen’. Ik ben nog maar twee kilo kwijt. ‘k Blijf toch dapper doordoen.

  2. Met alle diëten val je in het begin sneller af dan daarna, je lichaam tracht zich aan te passen aan de “magere tijden”. Gewoon stug volhouden, want die eerste kilo’s zijn de voorgangers van heel wat meer. Het leuke aan WW-diëten is dat ze het zo menselijk houden, met die extra punten.
    Het is echter niet aan mij besteed… Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niet snoep, niet te vet/gesuikerd eet/drink en 5 keer per dag eet. Mijn grootste struikelblok is dat ik walg van fruit en de meeste groentes niet lus. 🙁
    En ik heb net de 2 koffiekoeken die ik per week mag hebben op. YAY ! Het is trouwens ook 4 maanden geleden dat ik nog eens koffiekoeken gegeten heb. Als er geen dwang is is er ook geen “craving”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *