Eigenlijk gewoon de laatste les met mijn zesdes, en dat doet elke keer weer raar. En we deden de taartdag eer aan: ik had kokoscake gemaakt, zoals elk jaar, en Nika had chocoladecupcakes mee (die ze eigenlijk vorige week ging maken).
Maar het zijn twee lesuren na elkaar, met de kleine pauze tussen, en Alessio kwam vragen of hij snel even tot aan zijn huis mocht – hij woont in de straat van de school – want ook hij had cupcakes gemaakt, maar dan wel speciale. Zijn ma heeft namelijk een zaak in cupcakes en taarten en zo, en dus ook een fotoprinter voor eetbare hostie. Het resultaat was zalig!
Maar verder moest ik nog wat dingen afwerken: nog even de lijn van de filosofie herhalen, de herhalingstoetsen verbeteren, de laatste vragen beantwoorden…
En dan volgt nog het mondeling examen, de barbecue en de proclamatie, en dan is het weer een lichting die ik kan en mag uitzwaaien.
En ja, elk jaar weer doet dat vreemd…


