Een snel geocacherondje

Ik had beloofd aan Kobe dat ik na school hem ging ophalen, met een hoop spullen, op zijn kot. Alleen wilde ik eerst nog even langs de Kluyskensstraat om er de bloesems te gaan bekijken en vooral het logboekje van de cache aan de sint-Agnetebrug vernieuwen.

De kersenbloesems zijn er nog nét niet, hopelijk is dat volgende week in Japan wel anders. Maar het bleef wel mooi, ondanks de grijze luchten.

En toen was er nog even het water met de Minervabootjes, en uiteindelijk het kot van Kobe. En de was voor Japan, dat ook.

Kersenbloesems

Ik weet niet hoe het met u zit, maar ik vind die roze bloesems van de Japanse kerselaar gewoon prachtig. Hier in Gent ben ik duidelijk niet de enige: los van de toeristenfoto’s is de meest gefotografeerde straat in het voorjaar de Jozef Kluyskensstraat: er lopen voortdurend Gentenaars, mensen komen speciaal tot hier, te voet of met de fiets, en iedereen is er foto’s aan het trekken.

Ik was er overdag nog niet geraakt, maar vorige dinsdag, toen ik naar de Cthulhusessie reed, dacht ik er plots aan. De heren moesten maar eventjes wachten: ik ben speciaal even tot hier gereden, parkeerde me en nam enkele foto’s. En stond toen gewoon nog even ademloos te genieten…